top of page

הסבר עמוק על חומרה אינטרנטית

עודכן: 30 ביולי 2020

היום אנחנו נדבר על כל החומרה אינטרנטית שקיימת :


The Repeater

משחזרי רשת מקבלים ומשדרים מחדש אותות אלחוטיים או אופטיים חשמליים נכנסים

עם מדיה פיסית כמו שידור נתונים של רשת Ethernet או wifi .יכולים לעבור רק מרחק מוגבל לפני שאיכות האות מדרדרת . המשחזרים מנסים לשמר את שלמות האות ולהאריך את המרחק בו נתונים יכולים לנוע בבטחה

The Concentrator


רַכֶּזֶת (גם מרכזת; באנגלית: Hub) היא רכיב ברשת מחשבים המחבר בין שני מקטעים או יותר של אותה הרשת ומאפשר להגדיל את המרחק בין קצותיה. דהיינו, רכזת היא משחזר בעל יותר משתי כניסות.

הרכזת נכנסת לפעולה כאשר מתקבלת תשדורת באחד מקצותיה, היא מנקה את התשדורת מהפרעות, מחזקת את האות אם יש צורך בכך ולאחר מכן מעבירה אותו הלאה אל כל שאר קצוות הרשת. הרכזת לא מגבילה מתחמי שידור או מתחמי התנגשות.

רכזת היא רכיב של שכבה הפיזית הן במודל ה־OSI והן במודל ה־TCP/IP. בהיותה בשכבה הפיזית, הרכזת לא מבצעת פעולות מתוחכמות עם חבילות הנתונים שמגיעות, היא לא מנתחת את תוכן החבילות כדי לייעל את שליחתן, והיא איננה מודעת למקור החבילה או ליעדה.


גשר


גשר הוא ציוד למחשבי תשתית רשת מסוג שער 1. ברשתות אתרנט היא פועלת בשכבה 2 של מודל OSI (קישור). מטרתה היא לחבר בין שני פלחי רשת מובחנים, טכנולוגיות שונות או טכנולוגיה זהה, אך מופרדים פיזית בזמן התכנון מסיבות שונות (גיאוגרפי, הרחבת אתרים וכו ').


השימוש בו מקרב אותו מאוד לזה של מתג, עם ההבדל היחיד שהמתג לא ממיר את פורמטי העברת הנתונים. אין להתבלבל בין הגשר עם הנתב


Gateway

שער הוא השם הכללי של מכשיר המאפשר חיבור של שתי רשתות מחשבים מסוגים שונים, למשל רשת מקומית ורשת אינטרנט.

The Router

נתב הוא התקן רשת המעביר חבילות נתונים בין רשתות מחשבים. הנתבים מבצעים את פונקציות הכוונת התעבורה באינטרנט. נתונים שנשלחים דרך האינטרנט, כגון דף אינטרנט או דוא"ל, הם בצורה של פקתות נתונים. הפקתות מועברות בדרך כלל מנתב אחד לנתב אחר דרך הרשתות המהוות עבודת אינטרנט (למשל האינטרנט) עד שהיא מגיעה לצומת היעד שלה.



46 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page